JÕHVI-ORU raudteelõigu õgvenduse ja PÜSSI-KOHTLA raudteelõigu õgvenduse projekteerimine

Eesti raudteevõrgu arendamise eesmärgil alustati kahte olulist projekti Tapa-Narva raudteeliinil:
Jõhvi-Oru ja Püssi-Kohtla raudteelõikude õgvendamine.
Mõlema projekti eesmärk on tõsta reisirongide maksimaalne sõidukiirus 160 km/h-ni ja luua kaasaegsed transpordiühendused, mis parandavad Ida-Virumaa ühenduvust ülejäänud Eestiga.

Jõhvi-Oru raudteelõigu õgvendamise projekt keskendub kaasaegsete nõuetele vastavate tehniliste lahenduste rakendamisele. Moderniseerimistööd hõlmavad lõiku raudteekilomeetrite 270+622 kuni 271+437 ulatuses. Selle käigus paigaldatakse elastsed rööpakinnitused, raudbetoonliiprid ja graniitkillustikust ballast. Lisaks parandatakse raudtee geomeetriat, eemaldatakse väikese raadiusega kõverad ja suurendatakse sõiduohutust. Kõiki töid tehakse keskkonnahoidlikult, tagades, et müra ja vibratsioon mõjutavad ümbritsevaid alasid minimaalselt. Projekti tulemusena muutub reisijate ja kaubavedude liikumine kiiremaks ja mugavamaks.

Jõhvi-Oru raudteelõigu õgvendamine

Püssi-Kohtla raudteelõigu õgvendamine

Püssi-Kohtla raudteelõigu õgvendamise eesmärk on samuti tõsta reisirongide kiirus 160 km/h-ni, parandades samas lõigu geomeetriat ja suurendades liiklusohutust. Kõige olulisemad tööd hõlmavad peatee kõverate raadiuse suurendamist ja uute muldkehade, truupide ning veeviimarite rajamist, et tagada stabiilsus ja pikaajaline vastupidavus. Projekt arvestab Püssisoo ja Turbaraba eripäradega ning järgib rangemaid keskkonnanõudeid, vähendades looduskeskkonnale avalduvat mõju. Tulemuseks on tõhusamad transpordiühendused nii reisijatele kui ka kaubaveole.

Mõlemad projektid on osa laiemast riiklikust strateegiast, mille eesmärk on elektrifitseerida Tapa-Narva raudteeliin ja uuendada kaasaegsed turvangusüsteemid. Need arengud muudavad reisijate ja kaubavedude liikumise kiiremaks, turvalisemaks ja mugavamaks, toetades Ida-Virumaa majanduslikku ja sotsiaalset arengut.


Tellija: AS Eesti Raudtee
Töövõtja: OÜ Reaalprojekt